سوال از نوع گربه
آمار بازدید
بازدید امروز => 7
باردید دیروز => 349
بازدید هفته => 7
بازدید ماه => 1345
بازدید سال => 4471
بازدید کل => 40957
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

                                  به نام خدا

چرا بچه گربه این قدر می خوابد؟

هور مون رشد تنها در زمان خواب ترشح میشود , بنابراین بچه گربه و نیز بچه سایر موجودات بریا اینکه بتوانند درست رشد کنند , بیاد مدت زمان زیادی بخوابند.از آنجا که قرار نیست بچه گربه خودش برای خودش غذا پیدا کند , یا غذا می خورد , یا می خوابد , یا بازی میکند که البته هر سه مورد هم برای رشد او لازم است و در راستای رشدش قرار گرفته . به علاوه حیوانات گوشت خوار بیشتر از علف خواران می خوابند .

گربه چند سال عمر میکند؟

گربه معمولآ میتواند تا 20 سال زندگی کند . زندگی بیست ساله گربه معادل زندگی 96 سال انسان است.اما اگر سرایط بدنی گربه نامناسب باشد دچار بیماری شود ممکن است زود تر بمیرد . سنگین ترین گربه خانگی دنیا گربه ای راه راه به وزن 21 کیلو گرم بود که در استرالیا زندگی میکرد که در 10 سالگی مرد . پیرترین گربه دنیا هم در سال 1967 = 1346 به دنیا آمد و در سال 2005 = 1384 در سن 38 سالگی مرد.

قدیمی ترین گربه خانگی , یافت شده از کجاست؟

پیش از این تصور میشد که قدیمیترین گربه های خانگی در مصر باستان تربیت می شدند (( عکس بالا )) . مصریان از 5500 سال پیش  بریا حفاظت از انبار های غلات خود در برابر موش , گربه ها را اهلی میکردند.اما کشف بقایای یک گربه خانگی در گوری در جزیره قبرس نشان میدهد گربه ها از حدود 9500 سال پیش اهلی شده بودند. 

چه چیز هایی برای گربه ضرر دارند؟

غذاهایی که پیاز , سیر , گوجه فرنگی و سیب زمینی نارس , شکلات , انگور و کشمش دارند , هرگز نباید به گربه تعارف شود . شیر گرچه برای گربه سمی نیست , اما میتواند نفخ و رودل شدیدی برای حیوان ایجاد کند . استامینوفن و آسپرین هم فوق العاده برای گربه کشنده است . به علاوه خیلی از گیاهان آپارتمانی هم برای گربه ها سمی هستند . تغذیه گربه با غذای سگ و کنسرو ماهی تن مخصوص انسان هم ممکن است باعث سوء تغذیه او شود.

                                      ارسالی توسط => سینا



[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 1:47 ] [ سینا و تینا ]

10 نوشته برتر